Followers

Wednesday, March 2, 2011

Bila Hati Dah Mula Fikir Nak Kahwin.

Assalamualaikum.

Hye, rasa macam dah lama tak update blog. ngee.
Hurm... Hari ni jari nak berbicara pasal aku yang nak bertunang agak lama lagi la kot.
Tadi aku asyik godek godek belog belog b2b yang banyak update pasal wedding diorang.
Rasa macam tak sabar nak kahwin. Teeetttt...
Tapi bila pikir pikir balik, banyak benda nak kena pikir kalau nak kahwin ni kan.

Okeyla, berbalik kepada tujuan asal dan merujuk pada tajuk entry diatas, aku dah start pikirkan barang apa yang nak dibuat hantaran.
Rasa macam seronok bila tengok orang lain buat preparation untuk their wedding or their engagement.
Aku dengan bakal tunang aku pun belum decide date lagi, tapi ayah aku dah mula tanya bila, bila dan bila.
hahahha. Bila aku ajukan soalan tu dekat bakal tunang aku, tau apa dia cakap.
'Bulan 9 ni je la sayang', then aku diam kejap. Tak lama pastu dapat text 'Kalau 11.11.11 pun ok kan sayang?'
Ni yang aku pening ni. Kalau ikut hati aku, bulan 9 ni pun dah kira okey.
Sebab kita raya bulan 9 ni (bagi yang beragama Islam) hehe. Then ramai sedara mara yang ada dekat kampung. Senang nak pergi kenduri.

Hurm... Bila pasal date mesti nak bertelagah.
Tapi, kitorang KIV dulu bab exactly date ni. Them, cakap cakap pasal hantaran pulak.
Si dia nak PSP la, handphone la, kasut la. Adoi... Kalah aku ni ha.
Aku suggestkan benda benda yang kita suka tu kita beli sendiri, then tukar.
Tak dela nanti ada yang tak puas hati la ape la kan.
Okey okey, pasal hantaran pun KIV dulu.

Sebab lambat lagi. Aku ni dah mula pikir nak beli barang barang yang takde expired date.
Means that barang barang tu tak habis fashion la kan.
Such as telekung ke, sejadah ke.
Kalau nak beli kasut or other things yang selalu update ni, macam cepat update je sekarang ni.
Sebab aku ni cerewet sikit bab bab kasut dengan baju ni.
Termasuk la si bakal tunang aku ni.
Tapi, hari sabtu lepas kitorang ada pergi tengok kasut untuk dia ni.
Agak cantik jugak untuk dia @ smart la kan.
Tapi, bila aku cakap aku nak beli barang macam make up sume tu waktu sales, dia pun nak tunggu sales jugak.
Hadoi. Macam macam kan.

Pastu kerja aku sekarang ni, tengah survey mana catering yang aku nak amik, sapa yang nak tolong make up aku (selalunya orang panggil mak andam), nak amik package dekat bridal house yang mana (asalkan jimat dan memenuhi budget) hihi.
Pasal catering opah aku dah mula tanya tanya dekat dekat orang yang buat catering depa rumah aku ni dulu.
Aku rasa macam mahal, then nak cuba survey tempat lain sekali. Kalau boleh nak amik khemah, meja, kerusi dengan catering dekat orang yang sama (harap harap dapat la murah sikit kan).
Then, tengah pikir, berapa ramai jemputan yang akan dijemput.
Maklumla, ni nak bertunang je, bukan nak menikah lagi kan.
Aku nak jemput sedara mara, jiran tetangga dengan sahabat handai aku yang pastinya.
Aku ni ramai kawan, so, kena budget la berapa ramai yang nak dijemput nanti.

So, sekarang ni aku tak tau yang mana ok. 
Either nak buat hantaran sendiri or nak upah orang yang buatkan.
Aku ni kalau bab bab kreatif metif ni, okey je. 
Tapi takut nanti sekerat jalan je la kan. 
Maknanya, pendapat korang amatlah diperlukan dari segala segi.
Samada dari segi budget, tema etc. etc.

Sekian. Terima kasih.



I LOVE YOU!!

No comments: